Μηλιές-Λαμπινού-παραλία

Απόσταση: 10,2 χλμ.
Διάρκεια: 3,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 2.50′)
Υψόμετρο: από 380 μ. (Μηλιές) σε 660 μ. (μέγιστο) σε 0 μ.
Σήμανση: πινακίδες, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Λαμπινού, μονή Λαμπηδόνας)

Κατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail

Το μονοπάτι-καλντερίμι που πήγαινε από τις Μηλιές στη Λαμπινού ήταν κλεισμένο για πάνω από είκοσι χρόνια. Τώρα, χάρη στις προσπάθειες της οικογένειας Baud-Bovy, είναι ξανά ανοικτό και μπορεί να περπατηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Όμως κάποια τμήματά του παραμένουν κλειστά και έχουν δημιουργηθεί παρακάμψεις. Έτσι, η παρούσα διαδρομή θεωρείται προσωρινή, μέχρι να καθαριστούν τα κλεισμένα κομμάτια, για να αποκατασταθεί σωστά η διαδρομή στο σύνολό της.

Στην επάνω μεριά της πλατείας των Μηλεών βρίσκεται το κτίριο της βιβλιοθήκης, με τη χαρακτηριστική επιγραφή ”ΨΥΧΗΣ ΑΚΟΣ” (=θεραπεία ψυχής). Αμέσως δίπλα του δεξιά, ανηφορίζει το καλντερίμι προς Ξουρίχτι-Τσαγκαράδα, το οποίο και ακολουθούμε. Αμέσως έχουμε αριστερά μας σκεπαστή βρύση και μετά πάμε ευθεία ανατολικά-βορειοανατολικά, ανάμεσα στα σπίτια του χωριού. Το καλντερίμι κάνει έναν ελιγμό ανηφορίζοντας δίπλα σε πλατάνι και κατόπιν διασχίζει λοξά τσιμεντόδρομο και συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση ανηφορικά. Αγνοούμε διασταυρώσεις με κατηφορικά καλντερίμια ή δρόμους, έχοντας για οδηγό τα κόκκινα σημάδια. Λίγο παραπάνω, μπαίνουμε σε τσιμεντόδρομο καθώς αφήνουμε τα τελευταία σπίτια, βαδίζοντας ανάμεσα σε κτήματα με μηλιές. Στη δεύτερη αριστερή στροφή που κάνει ο δρόμος, τον αφήνουμε και πάμε δεξιά στο καλντερίμι, πλάι σε τσιμενταύλακα και σωλήνα νερού. Εδώ δεξιά μας έχουμε μια σειρά από κυπαρίσσια.
Δρόμος-καλντερίμι πηγαίνοντας προς Κεφαλά

Περνούμε ρέμα από τσιμεντένιο γεφυράκι που πατά σε λιθόκτιστες βάσεις και συνεχίζουμε σε ωραίο καλντερίμι-μονοπάτι. Σε λίγο υπάρχει διασταύρωση, όπου η πινακίδα μας υποδεικνύει να πάμε αριστερά ανηφορικά σε μονοπάτι, το οποίο παραπάνω ξαναγίνεται καλντερίμι. Βγαίνουμε λοξά σε δρόμο και ανηφορίζουμε ευθεία. Σε λίγο διασταυρωνόμαστε με φαρδύτερο δρόμο, τον διασχίζουμε και  συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση ανάμεσα σε καστανιές. Αφήνουμε διασταύρωση με δρόμο δεξιά και φθάνουμε σε ένα ξύλινο κιόσκι στην τοποθεσία Κεφαλάς.
         Εδώ το καλντερίμι προς Τσαγκαράδα συνεχίζει ευθεία βόρεια όπως πάει ο δρόμος, όμως εμείς βρίσκουμε δεξιά από το κιόσκι στενό κατηφορικό μονοπάτι, αλλάζοντας κατεύθυνση σε ανατολική. Παρακάτω μπαίνουμε κάθετα στο κύριο, φαρδύτερο μονοπάτι, το οποίο προς τα δεξιά είναι κλεισμένο, αριστερά όμως είναι ανοικτό και το ακολουθούμε.
      Πενήντα μέτρα πιο πέρα όμως κάνουμε παράκαμψη προς τα αριστερά, γιατί το κύριο μονοπάτι ξανακλείνει από βλάστηση. Ανηφορίζουμε λίγο και βαδίζουμε σε πετρώδες έδαφος στην τοποθεσία Λιανολίθι, έχοντας τα βράχια αριστερά μας. Σε λίγο το στενό μονοπάτι της παράκαμψης ξαναμπαίνει στην κύρια διαδρομή και κατηφορίζουμε βρίσκοντας και τμήματα καλντεριμιού, άλλοτε χαλασμένου και άλλοτε σε καλή κατάσταση.

Παρακάτω έχουμε δεξιά μας μεγάλο ξέφωτο. Οι παλιότεροι διηγούνται πως εδώ γινόταν ο κούρος (κούρεμα των προβάτων) και μαζευόταν όλο το χωριό. Κάποιοι έφερναν και ψαλίδια για να βοηθήσουν και επακολουθούσε γλέντι. Τώρα βέβαια όλα αυτά είναι ξεχασμένα, ο τόπος είναι έρημος, το μονοπάτι από χρόνια κλεισμένο και το χωριό έχασε τους περισσότερους κατοίκους του. Ποιός ξέρει αν αυτές οι διηγήσεις ξαναζωντανέψουν κάποτε ή αν ανήκουν πια για πάντα στο παρελθόν;
         Το μονοπάτι περνά αριστερά από το ξέφωτο και συνεχίζει ευθεία ομαλά μέσα σε πυκνό δάσος. Αυτό το κομμάτι είναι πολύ όμορφο. Παρακάτω, φθάνουμε πάλι σε σημείο όπου το μονοπάτι κλείνει και στρίβουμε αριστερά κάνοντας νέα παράκαμψη. Το κλειστό κομμάτι είναι πάνω από πεντακόσια μέτρα μήκος και θα απαιτηθεί πολλή δουλειά για να ξανανοίξει.

Άγιος Γεώργιος Λαμπινούς

Η παράκαμψη μας βγάζει τελικά σε αγροτικό δρόμο πάνω σε στροφή του, στον οποίο και βαδίζουμε πλέον. Μετά από ένα χιλιόμετρο περίπου, εκεί όπου ο δρόμος κάνει αριστερή στροφή, πάμε λοξά δεξιά σε στενότερο δρόμο, ο οποίος μας φέρνει στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου. Πάνω από το ξωκλήσι υπάρχει τσιμεντένια δεξαμενή του υδραγωγείου. Στενό καλντερίμι μας κατεβάζει στην άσφαλτο Βόλου-Τσαγκαράδας, σε σημείο όπου υπάρχει κιόσκι-αναψυκτήριο. Δίπλα του συνεχίζει προς τα κάτω χωματόδρομος, ο οποίος παρακάτω γίνεται καλντερίμι. Φθάνοντας στο νεκροταφείο πάμε αριστερά. Περνάμε δίπλα από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και παρακάτω διασχίζουμε την άσφαλτο βγαίνοντας στην πλατεία.

Πλατεία Λαμπινούς

Δίπλα στο μαγαζί της πλατείας κατεβαίνουμε λίγα σκαλοπάτια και αμέσως έχουμε δεξιά  μας την παλιά κύρια βρύση του χωριού. Βαδίζουμε στον τσιμεντόδρομο, αγνοώντας ένα στενό καλντερίμι δεξιά. Πενήντα μέτρα πιο κάτω, φεύγει λοξά δεξιά από το δρόμο φαρδύ καθαρό καλντερίμι και το ακολουθούμε, καθώς κατηφορίζει ανάμεσα στα σπίτια του χωριού προς τα βορειοανατολικά.

Κατηφορίζοντας προς το μοναστήρι της Λαμπηδόνας

Διασχίζουμε ένα δρόμο, αφήνουμε αριστερά μας έναν άλλο, και παρακάτω φθάνουμε σε αναπαλαιωμένο παλιό ελαιοτριβείο-τώρα εξοχική κατοικία. Ένα μονοπάτι πάει αριστερά από το κτίριο και ένα δεύτερο δεξιά μας φέρνει σε παλιά βρύση με στέρνα (Kρύα Βρύση) και κατόπιν ενώνεται με το πρώτο και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε. Διασχίζουμε την άσφαλτο και το καλντερίμι μας οδηγεί στο μοναστήρι της Παναγίας Λαμπηδόνας, το οποίο ήταν για αρκετά χρόνια εγκαταλελειμμένο, αλλά τώρα ανακαινίζεται με την προοπτική να επανδρωθεί ξανά. Χτίστηκε το 1796 από τον μαστρο-Δήμο Ζουπανιώτη με έξοδα του αρματολού Στέργιου Μπασδέκη, είναι αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου και γιορτάζει στις 23 Αυγούστου.

Mονή Παναγίας Λαμπηδόνας

Δίπλα στο μοναστήρι περνά η άσφαλτος και λίγο παρακάτω είναι το πλάτωμα για το παρκάρισμα των αυτοκινήτων. Από εκεί αριστερά συνεχίζει χωματόδρομος προς Ξουρίχτι-Λημνιώνα-Μυλοπόταμο. Εμείς συνεχίζουμε στην άσφαλτο, που κατηφορίζει και σε λίγο τερματίζει λίγα μέτρα πριν από την ταβέρνα που υπάρχει εδώ και κατεβαίνουμε σε πλακόστρωτο μονοπάτι, για να φθάσουμε στην ωραία μικρή παραλία της Λαμπινούς.

Παραλία Λαμπινούς

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.