Άνω Λεχώνια-Άγιος Γεώργιος Νηλείας

Άγιος Γεώργιος Νηλείας

Aπόσταση: 3,8 χλμ.
Διάρκεια: 1.45΄ (καθαρός χρόνος πορείας 1.20΄)
Υψόμετρο: από 115 μ. (Aνω Λεχώνια)έως 610 μ. (πλατεία Αγίου Γεωργίου)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
       Εδώ βαδίζουμε στα ίχνη του καλντεριμιού (μεγάλο μέρος του οποίου διατηρείται ακόμα) που ανηφόριζε από τα Άνω Λεχώνια προς Άγιο Βλάσιο (Καραμπάσι) και Άγιο Γεώργιο. Aφού φθάσουμε στον Αι Γιώργη σε λιγότερο από δύο ώρες, μπορούμε να πάρουμε το άλλο καλντερίμι προς Κάτω Γατζέα για να κατηφορίσουμε ξανά προς τη θάλασσα, ή ακόμα να συνεχίσουμε προς Τσαγκαράδα, Μούρεσι ή Χάνια.
Το ρέμα της Κουφάλας

Ακολουθώντας την άσφαλτο προς Άγιο Βλάσιο, διακόσια μέτρα μετά τα τελευταία σπίτια των Άνω Λεχωνίων, υπάρχει στα δεξιά του δρόμου μικρό πλάτωμα με μια βρύση. Από εδώ αρχίζει το ίχνος της πορείας μας. Αμέσως μετά το πλάτωμα αυτό, υπάρχει τσιμεντένιο γεφυράκι, από το οποίο περνούμε στην δεξιά όχθη του ρέματος της Κουφάλας και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε σε καλντερίμι. Στην πρώτη στροφή που κάνει, έχουμε δεξιά μας το παλιό νεκροταφείο. Στην απέναντι κατάφυτη πλαγιά βλέπουμε τα σπίτια του Παλιόκαστρου και του Αγίου Βλασίου.
Άγιος Βλάσιος (Καραμπάσι)

Το καλντερίμι ανηφορίζει συνεχώς και παραπάνω γίνεται τσιμενταρισμένος αγροτικός δρόμος. Σε διασταύρωση που έχει μια βρύση πάμε δεξιά και τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο, πάνω σε μια αριστερή στροφή.
       Βαδίζουμε για 80 μέτρα στην άσφαλτο και, αμέσως μετά από διασταύρωση με ένα αγροτικό δρόμο δεξιά, ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι που περνά δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Αχιλλείου. Κατόπιν βαδίζουμε για λίγο σε δρόμο και συνεχίζουμε στο καλντερίμι στα δεξιά. Από αριστερά έρχεται άλλο καλντερίμι από τον Άγιο Βλάσιο και ενώνεται με το δικό μας. Με λίγη δυσκολία από την πυκνή χαμηλή βλάστηση (εδώ το καλντερίμι χρειάζεται καθάρισμα), αφήνουμε ένα σπίτι δεξιά μας και βγαίνουμε παραπάνω στην άσφαλτο, σε μια αριστερή στροφή που κάνει. Διασχίζουμε το δρόμο, ανηφορίζουμε αριστερά από ένα σπίτι και τον ξαναδιασχίζουμε πιο πάνω. Βρισκόμαστε ήδη στον οικισμό Στρόφιλος, ανάμεσα στον Άγιο Βλάσιο και Άγιο Γεώργιο.

Πηγαίνοντας για το Στρόφιλο
      Ανηφορίζοντας σε τσιμενταρισμένο καλντερίμι, περνούμε δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η εντοιχισμένη πλάκα μας πληροφορεί ότι ανακαινίσθηκε το 1879. Λίγο παραπάνω, εκεί όπου ο τσιμεντόδρομος κάνει αριστερή στροφή, πάμε ευθεία στο καλντερίμι που ξαναβγαίνει σε πενήντα μέτρα στο δρόμο και πάμε δεξιά ανηφορικά. Πιο πάνω (προσοχή), εκεί όπου ο δρόμος κάνει δεξιά στροφή, προσέχοντας το κόκκινο βέλος πάμε αριστερά στο καλντερίμι.
Η θέα από το καλντερίμι

Μετά από λίγη οριζόντια πορεία, στρίβουμε δεξιά προς τα επάνω και βγαίνουμε σε στενό χωματόδρομο, όπου πάμε για λίγα μέτρα αριστερά και αμέσως πάλι δεξιά επάνω. To καλντερίμι τώρα ανηφορίζει σταθερά σχεδόν ευθεία. Είναι ακαθάριστο, αλλά παραμένει βατό. Αγνοούμε ένα μονοπάτι αριστερά μας και περνούμε κάτω από ένα σπίτι, κατόπιν βαδίζουμε λίγα μέτρα σε δρόμο και ξαναμπαίνουμε λοξά αριστερά στο καλντερίμι. Παραπάνω έχουμε περίφραξη στο αριστερό όριο του καλντεριμιού, που τελικά βγαίνει στην άσφαλτο στην είσοδο του Αγίου Γεωργίου. Ακολουθούμε πλέον την άσφαλτο, η οποία κάλυψε το λιθόστρωτο από εδώ και πάνω μέσα στο χωριό και σε λίγα μέτρα συναντούμε μια βρύση με κεφαλή λιονταριού.
        Περνώντας δίπλα από τον ξενώνα Ανωβολιό και την εκκλησία του Αι Γιώργη και αφήνοντας δεξιά μας ετοιμόρροπο τοξωτό γεφύρι κάτω από το δρόμο, φθάνουμε τέλος στην πλατεία του χωριού, απέναντι από το μουσείο έργων του σημαντικού αϊγιωργίτη γλύπτη Νικόλα.

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.