Κανάλια-Κεραμίδι

Απόσταση: 12,4 χλμ.
Διάρκεια: 5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 3.50′)
Υψόμετρο: από 100 μ. (Κανάλια) σε 705 μ. σε 320 μ. (πλατεία Κεραμιδίου)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Άνω Κανάλια)
Kατεβάστε ίχνος GPS:  Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Εverytrail

Η διαδρομή αυτή, με καλντερίμι σε μεγάλο μέρος της, ήταν η κύρια οδός επικοινωνίας του Κεραμιδίου με την περιοχή της Κάρλας και το Βόλο έως τις αρχές της δεκαετίας του `60, όταν ανοίχθηκε ο αμαξιτός δρόμος. Είναι καταλληλότερο να περπατηθεί άνοιξη ή φθινόπωρο, καθώς δεν προσφέρει σκιά. Για την επιστροφή μας μπορούμε να πάρουμε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ ή το ταξί του χωριού (τηλ. 6977893576).
     Το μονοπάτι ξεκινά από την επάνω αριστερή γωνία της περίφραξης του υδραγωγείου των Καναλίων. Για να φθάσουμε εκεί, είναι καλύτερο να ακολουθήσουμε το δρόμο που ανηφορίζει δεξιά από την πλατεία του χωριού. Αφήνουμε δεξιά μας την οδό Καράβα και περνούμε από τσιμεντένιο γεφυράκι. Από το τέρμα του δρόμου συνεχίζει στενό δρομάκι-μονοπάτι που ανηφορίζοντας μας φέρνει στην δεξαμενή στο επάνω μέρος του υδραγωγείου. Περνούμε από πρόχειρο άνοιγμα της περίφραξης δίπλα στην κλειδωμένη πόρτα. Μπροστά από την περίφραξη περνά αγροτικός δρόμος, όπου πάμε λίγα μέτρα προς τα αριστερά (δυτικά) και, εκεί ακριβώς όπου τελειώνει η περίφραξη, βρίσκουμε το μονοπάτι με τα κόκκινα σημάδια που ανηφορίζει ευθεία ανάμεσα σε θαμνώδη βλάστηση.
Κανάλια
      Ανηφορίζοντας βρίσκουμε όλο και περισσότερα τμήματα καλντεριμιού. Αν κοιτάξουμε προς τα κάτω, βλέπουμε τα Κανάλια και τη λίμνη Κάρλα. Τελικά συναντούμε την άσφαλτο Καναλίων-Κεραμιδίου, τη διασχίζουμε και συνεχίζουμε από την επάνω μεριά πάλι σε καλντερίμι. Λίγο παραπάνω, το μονοπάτι πλησιάζει λοξά την άσφαλτο αλλά έχει καταπλακωθεί από πέτρες. Με λίγη δυσκολία βγαίνουμε στο δρόμο και τον ακολουθούμε. Για λίγο διάστημα ανεβαίνουμε σε μονοπάτι στην δεξιά όχθη του δρόμου και πάλι βαδίζουμε στην άσφαλτο. Το έδαφος είναι πετρώδες με αραιή βλάστηση και δεξιά μας αφήνουμε παλιό νταμάρι με πλάκες Καναλίων.
H Kάρλα από τα Άνω Κανάλια
       Μετά από πεντακόσια μέτρα περίπου, προσέχοντας στα αριστερά μας, βλέπουμε το καλντερίμι που διατηρείται για λίγα μέτρα και το ακολουθούμε, βαδίζοντας παράλληλα με την άσφαλτο και λίγο αριστερότερα. Η περιοχή λέγεται Άνω Κανάλια, γιατί εδώ ήταν η παλιά θέση του χωριού που εγκαταλείφθηκε επί Τουρκοκρατίας και μεταφέρθηκε στο σημείο όπου είναι σήμερα. Περνούμε από το μικρό ξωκλήσι του Αγίου Παντελεήμονος αριστερά μας και κατόπιν συναντούμε στέγαστρο με βρύση. Ξαναμπαίνουμε στην άσφαλτο για λίγα μέτρα περνώντας το ρεματάκι και αμέσως έχουμε αριστερά μας το ξωκλήσι της Μεταμορφώσεως.
         Εδώ, λίγα μέτρα αριστερότερα από την άσφαλτο, κατηφορίζει παράλληλα το μονοπάτι, σε έδαφος με κοκκινόχωμα και αραιές μεγάλες δρυς. Αφού περάσουμε ένα ρεματάκι, το καλντερίμι-μονοπάτι ανηφορίζει ομαλά, διασχίζουμε την άσφαλτο στην οποία σύντομα ξαναβγαίνουμε λοξά και βαδίζουμε για πενήντα μέτρα στο δρόμο. Κατόπιν, προσέχοντας τά κόκκινα σημάδια στα αριστερά, βρίσκουμε το μισοχαλασμένο καλντερίμι, που κάνει ένα ζικ-ζακ ανηφορίζοντας, διασχίζει την άσφαλτο, κάνει άλλον έναν ελιγμό από πάνω και ξαναβγαίνουμε πάλι στο δρόμο, στον οποίο και βαδίζουμε για πεντακόσια μέτρα. Στη συνέχεια βρίσκουμε πάλι το καλντερίμι-μονοπάτι με τα κόκκινα σημάδια λοξά αριστερά και βαδίζουμε παράλληλα με το δρόμο για λίγο διάστημα.
       Ξαναβγαίνοντας στο δρόμο, σε λίγα μέτρα συναντούμε στα δεξιά μεγάλη ανοικτή στέρνα και πλάι της ένα κιόσκι. Αριστερά από τη στέρνα ανηφορίζουμε σε στενό πλακοστρωμένο μονοπάτι, μέχρι που φθάνουμε στον αυχένα, όπου είναι και το υψηλότερο σημείο της διαδρομής (705 μ.). Από εδώ πλέον ακολουθούμε καλντερίμι, που κατηφορίζει για αρκετό διάστημα στη δεξιά πλαγιά μιας ρεματιάς. Παρακάτω περνούμε από μακρόστενη λάκκα, που έχει ένα γκρεμισμένο καλύβι και ένα κιόσκι. Συνεχίζοντας να κατηφορίζουμε, διασχίζουμε ένα ρεματάκι και βαδίζουμε πλάι του στα δεξιά, μέχρι που βγαίνουμε σε αγροτικό δρόμο. Εδώ συναντούμε τη διαδρομή Κεραμίδι-Βένετο. Ακολουθούμε για λίγο ευθεία το δρόμο προς βορράν και, εκεί που κάνει αριστερή στροφή, πάμε ευθεία κατηφορίζοντας σε καλντερίμι προς μια λάκκα που είναι μπροστά μας (εδώ το ίχνος της καταγραφής ακολουθεί το δρόμο κάνοντας κύκλο, το λάθος θα διορθωθεί σε μελλοντική νέα καταγραφή).
     Αφού ξαναβγούμε στο δρόμο για λίγα μέτρα, βρίσκουμε πάλι το καλντερίμι στα δεξιά και, περνώντας πλάι από ένα μαντρί, κατηφορίζουμε ομαλά προς μια ρεματιά, την περνούμε και ανηφορίζοντας βγαίνουμε στην άσφαλτο. Στην άλλη πλευρά υπάρχει μαντρί και μικρός νερόλακκος (σουβάλα). Αριστερά από τη σουβάλα βρίσκουμε το καλντερίμι που κατηφορίζει, μέχρι που κόβεται απότομα από τη διάνοιξη του δρόμου. Βαδίζοντας σε μονοπάτι αριστερά, περνούμε ένα ρεματάκι και μπαίνουμε σε χωματόδρομο που μας βγάζει αμέσως στην άσφαλτο στην είσοδο του Κεραμιδίου, στο γεφυράκι πάνω στη στροφή. Ακολουθώντας την προς τα αριστερά, μπαίνουμε στο χωριό και από το τέρμα του δρόμου κατηφορίζουμε δεξιά σε πλακόστρωτο καλντερίμι για να φθάσουμε στην πλατεία.
Πλατεία Κεραμιδίου

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.