Μπούφα – Μηλιές

Απόσταση:
Διάρκεια: 1.45΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 390 μ. (πλατεία Μηλεών)
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Σταυροδρόμι)

Διαδρομή καταλληλότερη για χειμωνιάτικους μήνες, γίνεται κατά το μεγαλύτερο μέρος σε καλντερίμι.

Η αρχή γίνεται από την εκκλησία του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου που βρίσκεται στη διασταύρωση του κύριου δρόμου, εκεί όπου φεύγει προς τα κάτω ο δρόμος για την παραλία της Μπούφας. Πλάι από την εκκλησία ανηφορίζει τσιμενταρισμένος δρόμος που μάλλον σίγουρα κρύβει παλιό καλντερίμι κάτω από το τσιμέντο. Πιο πάνω φθάνουμε σε μικρό πλάτωμα όπου σταματά το τσιμεντάρισμα και στρίβουμε αριστερά σε χωματόδρομο που ανηφορίζει μέσα σε ελαιώνα. Μετά από είκοσι μέτρα φεύγουμε αριστερά μέσα στον ελαιώνα υπερπηδώντας χαμηλή συρμάτινη περίφραξη, ακολουθώντας ασαφές μονοπάτι σαν αυλακιά που μετά από δέκα μέτρα γίνεται καλντερίμι. Πιο πάνω το καλντερίμι σταματά σε αυλάκι νερού και συνεχίζει  χωματόδρομος.
    Ανηφορίζοντας ευθεία, έχουμε αριστερά μας θαυμάσια θέα του Παγασητικού. Μέσα στο δρόμο διακρίνονται τμήματα καλντεριμιού. Παραπάνω διασταυρωνόμαστε λοξά με αγροτικό δρόμο και στη συνέχεια στρίβουμε αριστερά σε δρόμο-καλντερίμι που πορεύεται σε ομαλό έδαφος. Η περιοχή εδώ λέγεται Παλάτια. Πιο πάνω, εκεί που ανηφορίζει λίγο ο δρόμος, βρίσκουμε τμήμα καλντεριμιού στα αριστερά πλάι σε πεζούλα από ξερολιθιά. Ο δρόμος που βαδίζουμε ενώνεται λοξά από αριστερά με άλλον και σε λίγο φθάνουμε σε βρύση με πόσιμο νερό.
   Είμαστε πλέον σε μικρό οικισμό που λέγεται Σταυροδρόμι και ο δρόμος γίνεται ασφαλτοστρωμένος.   Μόλις βγούμε από τον οικισμό και η άσφαλτος αρχίζει να κατηφορίζει, βρίσκουμε  στα αριστερά μας ωραίο και φαρδύ καλντερίμι σε άριστη κατάσταση, που κατηφορίζει πλάι από ένα σπίτι. Παρακάτω το καλντερίμι μπαίνει μέσα σε ελαιώνα και καλύπτεται από χόρτα κατηφορίζοντας ευθεία. Μπροστά μας βλέπουμε πανοραμική θέα των Μηλεών με την απέναντι ράχη όπου περνά η γραμμή του τρένου, μέχρι και τη θάλασσα. Το δυσδιάκριτο χορταριασμένο καλντερίμι βγαίνει πάλι στην άσφαλτο που σε λίγα μέτρα μας φέρνει στο εξωκκλήσι των Αγίων Αναργύρων. Εδώ είναι σημείο κατάλληλο για ολιγόλεπτη στάση.
     Φεύγοντας από το ξωκλήσι, βαδίζουμε στην άσφαλτο για δέκα πέντε μέτρα και μετά κατηφορίζουμε στον ελαιώνα αριστερά σε ασαφές μονοπάτι ανάμεσα στις ελιές. Σε λίγα μέτρα βρίσκουμε αλώνι δεξιά μας και αμέσως διασχίζουμε στενό δρόμο και συνεχίζουμε απέναντι σε καλντερίμι που κατηφορίζει πλάι σε μάντρα. Περνούμε πλάι από το καλύβι του Λαούδη και σε λίγο βγαίνουμε στον κύριο ασφαλτόδρομο που πάει για τις Μηλιές.
    Δέκα μέτρα πιο κάτω στα αριστερά του δρόμου είναι η συνέχεια του καλντεριμιού που κατηφορίζει στη ρεματιά προς το πέτρινο γεφύρι του Τσιποκάλαμου. Δυστυχώς το μνημείο αυτό του τόπου είναι σχεδόν απροσπέλαστο, αφού το καλντερίμι είναι αδιάβατο από βλάστηση αλλά και σκουπίδια που κάποιοι ασυνείδητοι συμπολίτες μας ρίχνουν κάτω από τον όχθο του δρόμου αφού έτσι τους βολεύει, σε ένα τόπο που πλέον κύριο έσοδο έχει τον τουρισμό (Ιανουάριος 2011). Μέχρις ότου καθαριστεί αυτό το χάλι λοιπόν, αναγκαστικά βαδίζουμε στην άσφαλτο και αφού περάσουμε το ρέμα, κατεβαίνουμε από στενό μονοπάτι  στην πλαγιά φθάνοντας στο καλύβι του Δεληγιάννη. Λίγο παρακάτω βρίσκουμε το καλντερίμι που είναι δυστυχώς πάλι κλεισμένο προς τα κάτω από τα κλαδιά που ρίχνουν εκεί όταν κλαδεύουν τις ελιές. Με αρκετή δυσκολία μπορούμε να επισκεφθούμε το γεφύρι, που βρίσκεται σε καλή κατάσταση και περιμένει υπομονετικά τους απογόνους εκείνων που το έχτισαν να ενδιαφερθούν επιτέλους και να φροντίσουν για την κληρονομιά τους.
    Επιστρέφοντας στο καλντερίμι, που προς τα πάνω είναι ανοιχτό, φθάνουμε μετά από λίγο σε διασταύρωση. Προς τα κάτω μια μικρή παράκαμψη μας οδηγεί στο μικρό εξωκκλήσι του ΑιΓιάννη ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση. Το καλντερίμι συνεχίζει προς τα κάτω, περνά το Μηλιώτικο ρέμα και βαδίζοντας συνέχεια πλάι στη δεξιά όχθη του βγαίνει τελικά σαν χωματόδρομος στην άσφαλτο στη γέφυρα του Μπελεγρίνου, ανάμεσα σε Καλά Νερά και Μπούφα. Για να πάμε όμως στις Μηλιές ακολουθούμε τον κλάδο που ανηφορίζει προς τα πάνω και σε λίγο διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε πάλι σε καλντερίμι. Πιο πάνω ένα τμήμα του είναι κλεισμένο από βλάστηση και το παρακάμπτουμε από δεξιά. Διασχίζουμε ξανά λοξά την άσφαλτο και   πάλι βρίσκουμε καλντερίμι που ξανακλείνει για λίγα μέτρα και πάμε από δεξιά. Στο σημείο αυτό φεύγει κλάδος προς τα κάτω για το εξωκκλήσι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου.
    Το καλντερίμι ανηφορίζει συνέχεια, καθαρό πλέον, και πιο πάνω διασχίζουμε δρόμο που αριστερά πάει για το νεκροταφείο των Μηλεών. Δεξιά μας είναι συγκρότημα εξοχικών κατοικιών. Συνεχίζοντας στο καλντερίμι, περνάμε από τα πρώτα σπίτια του χωριού αφήνοντας δεξιά μας μια διακλάδωση που βγαίνει σε στάση λεωφορείου στον κύριο δρόμο.  Βγαίνουμε λοξά στον ασφαλτόδρομο που πάει για το σταθμό του τρένου και μπροστά μας είναι η ωραία εκκλησία των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Από την εκκλησία συνεχίζει το καλντερίμι προς τα επάνω και ανηφορίζοντας συνέχεια μας οδηγεί στην πλατεία.

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.