Κάλαμος-Μονή Πάου-Αργαλαστή/Kalamos-Paou monastery-Argalasti

Απόσταση: 6,9 χλμ.
Διάρκεια: 2 ώρες
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Υψομετρική διαφορά: από 0 σε 255 μ.(πλατεία Αργαλαστής)
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (μονή Πάου)

Βαδίζουμε στον παραλιακό δρόμο του Καλάμου προς νότον, και στην άκρη της παραλίας ο άσφαλτος αρχίζει να ανηφορίζει πηγαίνοντας προς Αργαλαστή. Μετά από λίγο φεύγει  στα δεξιά στενότερος τσιμενταρισμένος δρόμος και τον ακολουθούμε κατηφορίζοντας ελαφρά. Σε λίγο βλέπουμε στα δεξιά μας κάτω μια μικρή παραλία αλλά δεν πηγαίνουμε σ’ αυτήν. Προχωρώντας λίγο ακόμα στον δρόμο, φθάνουμε σε τσιμεντοκολώνα με μετρητές ΔΕΗ. Αριστερά της κολώνας ένα μονοπάτι μας οδηγεί σε μια δεύτερη παραλία (της Μπελιάν) και βαδίζουμε κατά μήκος της δίπλα στη θάλασσα.
   Βρίσκουμε στο τέρμα της παραλίας τσιμεντένια σκαλοπάτια και τα ανεβαίνουμε. Αριστερά μας έχουμε τη μάντρα ενός εξοχικού. Aφού περάσουμε δίπλα από ένα παγκάκι, το τσιμενταρισμένο μονοπάτι ανηφορίζει ευθεία απομακρυνόμενο από τη θάλασσα, όμως εμείς στρίβουμε δεξιά παράλληλα με την ακτογραμμή βαδίζοντας δίπλα σε όριο ιδιοκτησίας. Πιο πέρα μπαίνουμε σε ελαιώνα όπου για λίγα μέτρα το μονοπάτι γίνεται ασαφές, μετά όμως φαρδαίνει και γίνεται σαν στενός δρόμος καθώς από κάτω περνά σωλήνας νερού. Αγνοούμε δρόμο που φεύγει αριστερά προς τα πάνω και συνεχίζουμε να βαδίζουμε πολύ κοντά στη θάλασσα, φθάνοντας τελικά στην παραλία της μικρής Πάου.
    Από εδώ για να πάμε στο μοναστήρι της Πάου υπάρχουν δύο εναλλακτικές διαδρομές. Η πρώτη είναι λίγο συντομότερη, γίνεται κυρίως σε αγροτικό δρόμο και έχει ως εξής: Από την άκρη της παραλίας όπου φθάσαμε πάει προς τα επάνω αγροτικός δρόμος δίπλα σε ρέμα. Αγνοούμε τον τσιμενταρισμένο δρόμο που φεύγει αριστερά και ανηφορίζουμε το δρόμο στη δεξιά πλευρά του ρέματος με κατεύθυνση βορειοανατολική. Πιο πάνω ο δρόμος τερματίζει και συνεχίζει μονοπάτι με κάποια στοιχεία καλντεριμιού. Ξαναβγαίνουμε σε αγροτικό δρόμο που ακολουθούμε προς τα δεξιά (ανατολικά), διασχίζουμε λοξά άλλο αβαθές ρέμα και σύντομα  βγαίνουμε σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Βαδίζουμε λίγα μέτρα  προς τα δεξιά και αμέσως φεύγει λοξά αριστερά στενός χωματόδρομος μέσα σε ελαιώνα.
    Στο σημείο αυτό έρχεται και η δεύτερη εναλλακτική διαδρομή που είναι λίγο μακρύτερη αλλά προτιμότερη γιατί γίνεται κυρίως σε μονοπάτι-καλντερίμι και έχει κόκκινα σημάδια: Προχωρούμε μέχρι τα μισά της παραλίας της Πάου όπου καταλήγει άλλο μικρό ρέμα. Στη δεξιά πλευρά του ρέματος αυτού ακολουθούμε μονοπάτι ανάμεσα σε πορτοκαλιές. Πιο πάνω μπαίνουμε σε ελαιώνα και το μονοπάτι ανηφορίζει εναλλασσόμενο με καλντερίμι. Προσπερνούμε ένα-δυο σπίτια. και τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο πλάι σε μάντρα, σε σημείο όπου υπάρχει καθρέπτης. Ανηφορίζουμε την άσφαλτο για εκατόν πενήντα μέτρα και συναντούμε στενό χωματόδρομο στην δεξιά μας πλευρά. Εδώ έρχεται και η πρώτη διαδρομή όπως προανέφερα. Επάνω στο ύψωμα βλέπουμε τα κυπαρίσσια του μοναστηριού. Ακολουθούμε λοιπόν το χωματόδρομο και λίγο πιο πάνω φεύγουμε αριστερά σε δρομάκι που μας ανεβάζει στο μοναστήρι της Πάου.
   Αφού περιηγηθούμε στους χώρους της μονής, που ανακαινίσθηκε και χρησιμοποιείται ως συνεδριακό κέντρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ακολουθούμε το δρομάκι ανάμεσα στα κυπαρίσσια που μας οδηγεί στην κρήνη (κεφαλάρι). Ανηφορίζοντας παράλληλα με την άσφαλτο και λίγο δεξιότερα, βρίσκουμε μετά από τριάντα μέτρα το καλντερίμι, που καθαρίστηκε τον Ιανουάριο 2011 από τον σύλλογο Φίλοι των μονοπατιών Νοτίου Πηλίου. Πιο πάνω συνεχίζει ασαφές ανηφορικό μονοπάτι μέσα σε ελαιώνα με κατεύθυνση βορειοανατολική και βγαίνει σε χωματόδρομο σε αριστερή στροφή του. Ακολουθώντας το δρόμο βγαίνουμε σε χωράφι, βαδίζουμε στην άκρη του και συνεχίζουμε αριστερά βορειοανατολικά σε αγροτικό δρόμο.  Καθώς φθάνουμε σε γήπεδο ποδοσφαίρου, βγαίνουμε στην άσφαλτο Πάου- Αργαλαστής  και πάμε δεξιά.
   Βαδίζουμε στην άσφαλτο για διακόσια μέτρα και κατόπιν βρίσκουμε αριστερά μας το καλντερίμι που μας οδηγεί αρχικά στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και στη συνέχεια στην πλατεία της Αργαλαστής. Από εκεί μπορούμε, αν θέλουμε, να επιστρέψουμε στον Κάλαμο ολοκληρώνοντας τον κύκλο με τη διαδρομή Αργαλαστή-Κάλαμος.

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.