Λαύκος-Ανω Αι Γιάννης-Πλατανιάς

Απόσταση: 7,5 χλμ.
Ωρες 2.10΄ (καθαρός χρόνος πορείας)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια

Από την πλατεία του Λαύκου ακολουθούμε το πλακοστρωμένο καλντερίμι που κατευθύνεται νότια. Περνώντας ανάμεσα από τα σπίτια του χωριού, φθάνουμε στην άσφαλτο που πάει προς Μηλίνα, την διασχίζουμε εγκάρσια, φθάνουμε στο νεκροταφείο και από εκεί συνεχίζουμε σε αγροτικό δρόμο που φεύγει δεξιά κατηφορίζοντας ομαλά. Μετά από λίγα μέτρα φεύγει άλλος χωματόδρομος αριστερά μας. Στο δρόμο που κατηφορίζουμε διακρίνονται κάπου-κάπου στοιχεία καλντεριμιού και δεξιά μας έχουμε υπέροχη θέα προς τη θάλασσα. Παρακάτω ο δρόμος κάνει στροφή αριστερά αλλά εμείς προχωρούμε ευθεία μπροστά, σε μονοπάτι-καλντερίμι που κατηφορίζοντας συνέχεια φθάνει στο ξωκλήσι του επάνω Αι-Γιάννη. Εδώ έρχεται και η διαδρομή από Μηλίνα-Πηγές από δεξιά σε χωματόδρομο.
   Ακολουθούμε τον χωματόδρομο πλέον προς τα αριστερά (νοτιοανατολικά), αγνοούμε διασταύρωση που ανηφορίζει και σε λίγο φθάνουμε στην κοίτη του ρέματος (του Κουμάνη ρέμα- στον χάρτη άναφέρεται ως Αμμόρεμα), σε σημείο όπου συμβάλλει μικρότερο ρέμα από αριστερά. Το μονοπάτι-καλντερίμι εδώ κανονικά συνεχίζει ανηφορίζοντας στη δεξιά πλευρά αυτής της δευτερεύουσας ρεματιάς. Είναι όμως αδιάβατο από βλάστηση και έως ότου καθαριστεί, αναγκαστικά συνεχίζουμε στον χωματόδρομο που ακολουθεί την πορεία του κύριου ρέματος προς τα νότια, φθάνει σε ιδιοκτησία και τερματίζει. Αριστερά μας υπάρχει πέτρινο καλύβι και η τοποθεσία λέγεται Μαντρί Λαζαράκου. Εδώ μέσα στο ρέμα συνεχίζει άλλη διαδρομή για Χοντρή Αμμο.
   Από το τέρμα του δρόμου, αφήνοντας το ρέμα στα δεξιά μας, συνεχίζουμε σε μονοπάτι που ανηφορίζει ελαφρά προς ανατολάς και βγαίνουμε σε ελαιώνα. Στο σύνορό του αριστερά μας βρίσκεται και το μονοπάτι-καλντερίμι  που εδώ είναι βατό, και στη συνέχεια φθάνει σε σημείο όπου αρχίζει αγροτικός δρόμος στην πάνω μεριά του ελαιώνα.
   Ανηφορίζουμε λοιπόν τον δρόμο που πιο πάνω ενώνεται λοξά από δεξιά με άλλον αγροτικό. Εμείς πάμε προς τα αριστερά και μετά από είκοσι μέτρα αφήνουμε το δρόμο από τη δεξιά του πλευρά και κατηφορίζουμε προς μια μικρή ρεματιά ακολουθώντας στενό μονοπάτι-γιδόστρατα. Το μονοπάτι ανηφορίζει ομαλά στην απέναντι πλαγιά κάνοντας μια κούρμπα και περνάει με τον ίδιο τρόπο δεύτερη μικρή ρεματιά. Ανηφορίζουμε πάλι ομαλά και στη ράχη συναντάμε στενό εγκαταλελειμμένο αγροτικό δρόμο που ακολουθούμε ανηφορίζοντας ελαφρά. Μετά από είκοσι μέτρα φεύγουμε δεξιά από το δρόμο τραβερσάροντας ομαλά και σε λίγο συναντούμε την άσφαλτο που πάει για την παραλία Μικρό σε μια δεξιά στροφή της και περνάμε απέναντι. Μπροστά μας υπάρχουν δύο τσιμεντοκολώνες σε μικρό πλάτωμα.
   Βαδίζουμε στο πλάτωμα με κατεύθυνση ανατολική και βρίσκουμε μονοπάτι που κατηφορίζει ομαλά και ευθεία έχοντας στα δεξιά μας μικρό ύψωμα. Στη συνέχεια στρίβουμε δεξιά σε στενότερο μονοπάτι και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε λοξά την πλαγιά προς μια αβαθή ρεματιά, την περνάμε εγκάρσια και συναντούμε χωματόδρομο που πορεύεται παράλληλα με τη ρεματιά στο σημείο όπου φεύγει προς τα πάνω άλλος στενότερος χωματόδρομος, τον οποίο ακολουθούμε  ανηφορίζοντας ανάμεσα από ελαιόδεντρα.
   Φθάνοντας στη ράχη έχουμε στα δεξιά μας εγκαταλελειμμένο νταμάρι και βλέπουμε μπροστά μας τη θάλασσα του Αιγαίου. Ο δρόμος κάνει στροφή δεξιά αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία στο σύνορο ενός κτήματος και αμέσως βρίσκουμε αριστερά μας τη συνέχεια του μονοπατιού που κατηφορίζει ανάμεσα σε χαμηλή θαμνώδη βλάστηση. Παρακάτω ξανασυναντούμε τον δρόμο σε σημείο που κάνει απότομη δεξιά στροφή και τον ακολουθούμε πάλι για εκατό μέτρα περίπου.
   Λίγο πριν ο δρόμος φθάσει σε μικρό πλάτωμα τον αφήνουμε προς τα αριστερά κατηφορίζοντας σε στενό μονοπάτι και βγαίνουμε στο πάνω όριο ενός ελαιώνα. Κατηφορίζουμε  την πλαγιά με ζιγκ-ζαγκ έχοντας στα δεξιά μας το σύνορο του ελαιώνα με το διπλανό κτήμα και βγαίνουμε σε χωματόδρομο που ακολουθούμε προς τα δεξιά. Σύντομα φθάνουμε σε διασταύρωση όπου πάμε αριστερά και κατηφορίζουμε έχοντας στα δεξιά μας ρέμα. Ο δρόμος τελικά βγαίνει στην κοίτη μεγάλου ρέματος (Χαλόρεμα) που ακολουθούμε προς τα κάτω και σε λίγο φθάνουμε στην παραλία του Πλατανιά.

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.