>Κατήραγας-Σέσκλο

Απόσταση: 10,7 χιλιόμετρα
Διάρκεια: 2.45΄καθαρός χρόνος πορείας, 3.30΄ μικτός χρόνος με στάσεις.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 365 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Αυτή η διαδρομή ενώνει το χωριό Σέσκλο με την παραλία του Κατήραγα (Χρυσή Ακτή Παναγίας). Η μισή περίπου γίνεται σε αγροτικό χωματόδρομο και η μισή σε ωραίο παλιό καλντερίμι που διατηρείται σε άριστη κατάσταση. Είναι ιδανική για χειμωνιάτικους μήνες  ενώ δεν συνιστάται το καλοκαίρι λόγω του χαμηλού υψομέτρου (μέγιστο υψόμετρο 365 μ.) και της έλλειψης σκιάς. Ύπάρχει πρόσβαση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην αρχή και το τέλος της διαδρομής.
    Η αρχή είναι στον επαρχιακό δρόμο Βόλου-Νέας Αγχιάλου λίγο πρίν τη Νέα Αγχίαλο ερχόμενοι από Βόλο, εκεί όπου υπάρχει η πινακίδα «Χρυσή Ακτή Παναγίας». Στο τελείωμα της αριστερής στροφής που κάνει εκεί η άσφαλτος, φεύγει προς τα δεξιά στενός ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Τον ακολουθούμε και αμέσως στρίβουμε αριστερά σε διασταύρωση. Περνάμε ένα σπίτι αριστερά μας ανηφορίζοντας μέσα σε ελαιώνα. Σε λίγο ο δρόμος τερματίζει και βρίσκουμε ωραίο καλντερίμι που ανηφορίζει ακολουθώντας το ρέμα στα δεξιά μας.
   Φθάνοντας επάνω συναντούμε αγροτικό δρόμο σαν συνέχεια του καλντεριμιού, βαδίζουμε  λίγα μέτρα σ’ αυτόν και αμέσως φεύγουμε αριστερά λοξά σε μονοπάτι με κατεύθυνση βορειοδυτική. Πιο πέρα το μονοπάτι βγαίνει σε εγκατελειμμένο χωματόδρομο και τον ακολουθούμε βρίσκοντας και λίγο καλντερίμι παραπάνω στα δεξιά του δρόμου. Στη συνέχεια μπαίνουμε λοξά αριστερά σε άλλο χωματόδρομο και μετά από λίγα μέτρα φθάνουμε σε μεγάλο ανοιχτό λιβάδι.
   Αφήνουμε λοιπόν το δρόμο και βαδίζουμε στο λιβάδι προς δυσμάς. Στην άλλη άκρη βρίσκουμε προσκυνητάρι σε διασταύρωση πολλών χωματόδρομων. Συνεχίζουμε ευθεία στην ίδια δυτική κατεύθυνση και πιο πέρα ο κύριος δρόμος στρίβει αριστερά ενώ εμείς προχωρούμε ευθεία δυτικά σε δευτερεύοντα και στενό χωματόδρομο, ο οποίος σε λίγο αρχίζει να ανηφορίζει αλλάζοντας κατεύθυνση προς βορράν. Αφήνουμε διασταύρωση στα δεξιά μας που οδηγεί σε μια λάκκα με νερό και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε. Για λίγο διάστημα παραπάνω βρίσκουμε τμήμα από το παλιό μονοπάτι λίγο δεξιότερα, παράλληλα με το δρόμο.
    Τελικά βγαίνουμε λοξά σε φαρδύτερο χωματόδρομο που ακολουθούμε και ακολούθως πάμε δεξιά σε διασταύρωση. Λίγο πριν από μια αριστερή στροφή του δρόμου φεύγουμε δεξιά προς βορράν σε δευτερεύοντα χωματόδρομο. Πιο πάνω βαδίζουμε έχοντας αριστερά μας περίφραξη και στη συνέχεια βρίσκουμε στα δεξιά μας φαρδύ ωραίο καλντερίμι που ανηφορίζει στη ράχη. Το καλντερίμι βγαίνει σε αγροτικό δρόμο που αμέσως διασταυρώνεται λοξά με άλλον. Στη διασταύρωση υπάρχει μικρό εκκλησάκι. Εμείς πάμε δεξιά και πιο κάτω φθάνουμε σε λιμνούλα με νερό. Αριστερά από το δρόμο υπάρχει αντλιοστάσιο και στα δεξιά μας περίφραξη. Φεύγουμε δεξιά και βαδίζουμε προς βορράν σε μονοπάτι ανάμεσα στην περίφραξη και το νερόλακκο. Σύντομα ξαναβρίσκουμε καλντερίμι που κατηφορίζει, και παρακάτω γίνεται μονοπάτι και  στη συνέχεια χωματόδρομος. Δεξιά μας υπάρχει χωράφι. Ο δρόμος διασταυρώνεται κάθετα με άλλον χωματόδρομο, εμείς πάμε ευθεία μπροστά και βρίσκουμε πάλι καλντερίμι που αμέσως χωρίζεται στα δύο. Ακολουθούμε το δεξιό κλάδο που κατηφορίζει ελαφρά και ακολουθεί μικρό ρέμα που σχηματίζεται στα δεξιά μας.
   Σε λίγο φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του Σέσκλου και βγαίνουμε αριστερά σε αφαλτοστρωμένο δρόμο που αμέσως διακλαδίζεται, πάμε δεξιά και κατόπιν αριστερά προς τα κάτω, περνάμε μικρό ρέμα και φθάνουμε σε μικρή πλατεία με παλιό πηγάδι. Στη γωνία αριστερά είναι το φαρμακείο του χωριού. Μπροστά μας είναι η κεντρική πλατεία του χωριού με το πάρκινγκ όπου και το τέρμα των λεωφορείων.

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.