>Κάτω Κερασιά – Ανω Κερασιά

Απόσταση:4,9 χλμ.
Διάρκεια: 1.30΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 665 μ. (Ανω Κερασιά)

Αυτή είναι η ιστορική διαδρομή που έκαναν οι Κερασιώτες μέχρι το κάψιμο του χωριού από τους Γερμανούς το 1943. Κατέβαιναν όλοι στο κάτω χωριό για το χειμώνα την ημέρα του Αγίου Δημητρίου και ανέβαιναν επάνω του Αγίου Κωνσταντίνου. Σήμερα στη μισή διαδρομή διατηρείται το μονοπάτι με λίγα τμήματα καλντεριμιού και η άλλη μισή είναι χωματόδρομος. Καθαρίστηκε πρόσφατα με τη  βοήθεια του πολιτιστικού συλλόγου Κερασιάς. Η πορεία είναι καταλληλότερη για τέλη φθινοπώρου- αρχές άνοιξης, ενώ δεν συνιστάται για το καλοκαίρι καθώς δεν προσφέρει παρά ελάχιστη σκιά.
    Ξεκινώντας από την πλατεία της Κάτω Κερασιάς  ακολουθούμε τον τσιμενταρισμένο δρόμο που ανηφορίζει συνεχώς και έντονα ανάμεσα στα σπίτια του χωριού. Προσπερνούμε αριστερά μας το υδραγωγείο με το χαρακτηριστικό πεύκο και συνεχίζουμε σε χωματόδρομο ανάμεσα σε χωράφια σε πιο ομαλή κλίση. Δεξιά μας φαίνεται η κορυφή Πουριανός Σταυρός με τα στρατιωτικά ραντάρ ενώ αριστερά μας θα δούμε μεγαλόπρεπη θέα της Κάρλας.
   Πιο πέρα αφήνουμε τον κύριο δρόμο που συνεχίζει ευθεία αριστερά και κατηφορίζουμε λοξά  δεξιά σε στενό δρόμο-μονοπάτι ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια. Περνούμε μικρό ρέμα και ανηφορίζουμε στην ράχη ανάμεσα σε κτήματα. Λίγο πιο πάνω προσέχοντας στα αριστερά μας βρίσκουμε το μονοπάτι που κόβεται λίγο απότομα από τον όχθο του δρόμου. Το ακολουθούμε και πιο πάνω συναντούμε τμήμα με καλό καλντερίμι, ενώ δεξιά μας υπάρχει εγκατελειμμένο νταμάρι.
   Συνεχίζουμε σε καλό μονοπάτι και βγαίνουμε σε στενό χωματόδρομο που έρχεται παράλληλα δεξιά μας και τον ακολουθούμε για λίγο. Φθάνουμε σε διασταύρωση με δύο χωματόδρομους από δεξιά, προχωρούμε για λίγα μέτρα ευθεία στο δρόμο και βλέπουμε στο πλάτωμα μπροστά μας αριστερά τη συνέχεια του μονοπατιού που συνεχίζει παράλληλα και λίγο πιο αριστερά από το χωματόδρομο.

Αφού βρούμε άλλο ένα μικρό τμήμα καλντεριμιού, ξαναβγαίνουμε στο χωματόδρομο που αμέσως βγαίνει στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ανω Κερασιάς. Τον ακολουθούμε ανεβαίνοντας και αμέσως στην επόμενη αριστερή στροφή του δρόμου φεύγουμε δεξιά σε εγκατελειμμένο μικρό νταμάρι. Το μονοπάτι κατηφορίζει λοξά προς το ρέμα διασχίζοντας ρέμα και χωματόδρομο και ανηφορίζει στην δεξιά όχθη για να καταλήξει στο μνημείο του ΕΛΑΣ όπου τερματίζει και η άσφαλτος. Από εκεί συνεχίζει στενός χωματόδρομος που οδηγεί σύντομα στην πλατεία της Ανω Κερασιάς με την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων.

About pelionwalks

We are a society who promote the restoration and use of old footpaths in the South Pelion area.
This entry was posted in Walk Descriptions. Bookmark the permalink.